שלב אחרי שלב: כך התנהל מבצע החילוץ המוצלח בלב רפיח

קובי פינקלר No Comments on שלב אחרי שלב: כך התנהל מבצע החילוץ המוצלח בלב רפיח

פריצה לתוך המבנה, פיצוץ הדלת הנעולה באמצעות מטען, חיסול המחבלים השומרים, הטסת החטופים שחולצו בחזרה לארץ, וללא נפגעים לכוחותינו: דובר צה"ל חושף את פרטי מבצע החילוץ המוצלח בלב רפיח

צילום: דובר צה"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במבצע משותף של שב״כ, ימ״מ וצה״ל: החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר חולצו בחיים מרפיח. דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, מעדכן בפרטי המבצע: "הלילה ביצענו מבצע חילוץ מוצלח שבו חילצנו את פרננדו סימון מרמן ואת לואיס הר שנחטפו מניר יצחק (משפחת ליימברג-הר). מצבם טוב. הם נמצאים כרגע בבדיקות רפואיות בבית החולים שיבא. שניהם הוחזקו ע״י חמאס ברפיח. המבצע נוהל מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ ובוצע ע״י לוחמי הימ״מ והיחידה המבצעית של שב״כ".

על המבצע הזה צה״ל ושב״כ עובדים כבר תקופת זמן ממושכת, לא היו תנאים עד כה לבצע אותו ובצה"ל המתינו עד שיתממשו התנאים. במבצע הייתה מורכבות מאוד גדולה בהגעה אל היעד בלב רפיח. הכוחות הגיעו ליעד בצורה חשאית סביב השעה 1:00 בלילה, לוחמי שב״כ וימ״מ נכנסו באופן חשאי עם יחידת הניוד 5515 על גבי רכבים מסווגים, שהביאו אותם ממש עד מקום הפעולה. הם החלו בסריקות בתוך המבנה – עד שהגיעו לדירה שבה על פי המודיעין הוחזקו החטופים וביצעו פעולה מורכבת מאוד על מתחם בניין – בקומה השנייה שבה הוחזקו החטופים. זו הייתה עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה, מודיעין אינטימי.

כשהכוחות הגיעו לשם – התבצעה פריצה לתוך המבנה, בבתים ליד היו חמושים שומרים, בתוך הבית היו 3 מחבלים ששמרו על החטופים.

הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה בהפעלת מטען, כי הדלת הייתה נעולה. הם נכנסו לתוך המבנה, שלפו את שני החטופים המבוגרים (בני 61 ו-70) החוצה מהמבנה. התנהל במקום קרב יריות, הופעלה אש רחבה מאוד מהאוויר, נפתחה אש מהמבנים הסמוכים.

חיל האוויר פתח בעשרות תקיפות מהאוויר על אזור שאבורה ועל מתחם המגורים שבו הוחזקו החטופים רק אחרי שהחילוץ הצליח. התקבל האישור שהחטופים בידינו, ואז מטוסי חיל האוויר פתחו בתקיפות מסיביות, כדי לאפשר חילוץ של הכוחות החוצה אל מנחת המסוקים.

מחבלים רבים חוסלו הלילה בפעולה הזו. בפעולה יש לוחם אחד שנפצע קל, מעבר לכך – אין נפגעים לכוחותינו.

לאחר מכן הכוח ניתק מגע, כוחות של חטיבה 7 עם שייטת 13 ליווה החוצה את הכוחות על נמ״רים (נגמ״שי מרכבה). הפעולה כולה נמשכה ביעד עצמו כשעה מקצה לקצה. הם הגיעו למנחת סמוך, הבאנו לשם את החטופים ומשם המריאו לשיבא – שם הם פוגשים כעת את בני משפחותיהם.

בחפ״ק של המבצע ישבו כתף אל כתף ראש השב״כ, הרמטכ״ל, מפכ״ל המשטרה, מפקד הימ״מ, ראש אמ״ץ, ראש אמ״ן, מפקד חיל האוויר, ברגעי השיא הגיעו גם שר הביטחון וראש הממשלה לחפ״ק. מפקד פיקוד הדרום פיקד על התקיפות מהאוויר מהפיקוד בבאר שבע, יחד עם מפקד אוגדה 98.

בבית החולים שיבא עכשיו החטופים פוגשים את משפחותיהם. זה היה לילה עם הרבה מאוד מתח אבל תוצאה מאוד מרגשת. נציין כי נותרו בשבי החמאס עוד 134 חטופים. נמשיך להתפלל לישועתם ולעשות כל מה שבידינו כדי להשיב אותם הביתה.



0 תגובות